Nyhet
Herrfors kundnöjdhet på mycket hög nivå - igen i topp tre inom energisektorn
För tredje året i rad placerar sig Herrfors bland de tre bästa elförsäljarna i en av EPSI Rating utförd kundundersökning. Till 2021 års undersökning intervjuades 1 318 kunder från tio olika elförsäljningsbolag.
Herrfors klarade sig särskilt väl när det gäller image, servicekvalitet och kundlojalitet. Jämfört med branschen känner våra kunder att vi är mer pålitliga och tar bättre hand om både våra kunder och miljön. Av alla elförsäljningsbolag har Herrfors den högsta rekommendationsgraden bland kunderna.
Förutom att ta ett socialt ansvar känner våra kunder även att vi gör vår andel för att nå en hållbar utveckling. Herrfors placerar sig som tvåa i kategorin hållbar utveckling och ansvar.
Herrfors får högst poäng av alla i följande kategorier:
- Elbolaget har en positiv effekt på din närmiljö.
- Det är lätt att ha att göra med ditt elbolag.
- Elbolagets digitala tjänster är lätta att använda och kunderna känner sig trygga med att använda dem.
- Hur nöjd är du med ditt elbolag i hanteringen av Covid-19-pandemin.
- Elbolagets kunder har höga förväntningar på både kundservice och produkter.
Herrfors kom tvåa i följande kategorier:
- Hållbar utveckling och ansvar
- Elbolaget tar ansvar för att deras produkter/tjänster är hållbara.
- Elbolaget investerar i hållbar tillväxt med hänsyn till framtida generationer.
- Elbolaget bidrar till utvecklingen av ett bättre samhälle.
- Det är lätt att bli kund hos elbolaget.
- Din relation med elbolaget är långsiktig.
Vi tackar varmt alla våra kunder som deltagit i undersökningen!
För mer information om EPSI Rating resultat:
Fredrik Näse
Kundbetjäningschef
06-7815 351