Aktuellt Herrfors har för sjätte året i rad placerat sig bland de tre bästa företagen i den årliga kundnöjdhetsundersökningen för elförsäljning
26.11.2024
Nyhet

Herrfors har för sjätte året i rad placerat sig bland de tre bästa företagen i den årliga kundnöjdhetsundersökningen för elförsäljning

Herrfors kundnöjdhet ligger betydligt högre än genomsnittet inom elförsäljningsbranschen. Detta bekräftas av den årliga kundnöjdhetsundersökningen från EPSI Rating. Herrfors är det enda elförsäljningsbolaget som för sjätte gången i rad placerar sig bland de tre bästa i undersökningen.


87 % av våra kunder uppger att de är nöjda eller mycket nöjda som våra kunder

Enligt undersökningen har Herrfors kunder höga förväntningar på vår kundservice och våra produkters lämplighet. Våra kunder uppskattar särskilt enkelheten i att vara kund hos oss samt möjligheten att få den hjälp de behöver. Kunderna har också uttryckt att de upplever oss som pålitliga och som ett företag som bryr sig om sina kunder.

"Undersökningsresultaten bekräftar att vi utvecklar våra tjänster i samma riktning som kundernas nuvarande behov," säger vår kundbetjäningschef Ida Finne


Kundnöjdheten inom branschen återhämtar sig – resultaten de högsta sedan 2018

Kundnöjdheten inom branschen nådde sin historiska topp under 2017–2018, varefter den sjönk markant på ett år. Därefter återhämtade sig nöjdheten långsamt under några år, men sjönk återigen kraftigt under energikrisen 2022. Nöjdheten har dock börjat återhämta sig igen, och de senaste resultaten visar att privatkundernas nöjdhet har nått sin högsta nivå sedan 2018.

Samtidigt som kundnöjdheten på marknaden har fluktuerat har Herrfors kundnöjdhet hållits på en mycket hög nivå under alla mätår 2019–2024.

 
Elmarknadens utveckling 2024: Hållbarhet och digitalisering i fokus

Undersökningen för 2024 framhäver betydelsen av elförsäljning i konsumenternas vardag och betonar vikten av att erbjuda konkurrenskraftiga och behovsanpassade tjänster. Hållbarhet och digitalisering har blivit centrala faktorer för branschens utveckling. Även om faktorer som avtalsutbud, pris och lokal närvaro fortfarande spelar en roll, har konsumenternas förväntningar förändrats avsevärt. Elbolagen förväntas nu i allt högre grad agera ansvarsfullt och erbjuda innovativa lösningar som gör tjänsterna mer användarvänliga och transparenta än någonsin tidigare.

Ida Finne uttrycker sin tacksamhet till alla kunder som deltog i undersökningen och är glada över den lojala kundbasen de har.


Om EPSI Rating

EPSI Ratings årliga kundnöjdhetsundersökning inom elförsäljningsbranschen ger en inblick i hur elförsäljningsbolagen möter kundernas förväntningar i Finland. EPSI:s resultat hjälper företag att bättre förstå de förväntningar som kunderna har och visar vilka områden som har störst potential för förbättring för att öka kundnöjdheten. Undersökningen ger inte bara en aktuell bild av branschens situation utan också värdefull information som stöd för framtida beslut.

EPSI Rating är en oberoende och icke-vinstdrivande akademisk organisation vars analysmodell bygger på över tre decenniers forskning. 

 

Aiheeseen liittyviä uutisia

Nyhet

Vi utför toppsågning vid ledningar Toby-Kovjoki, Kovjoki-Lotlax och Toby-Hirvisuo

Läs mer
Nyhet

Katternökoncernen blev till Herrforskoncernen

Läs mer